Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

Διαγώνισμα Γ΄ Γυμνασίου "Ελεύθεροι πολιορκημένοι"



ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
ΜΑΘΗΜΑ: ΚΕΙΜΕΝΑ  ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
ΤΑΞΗ: Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΟΝΟΜΑ:
ΤΜΗΜΑ: Γ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:
                               1ο
Άκρα του τάφου σιωπή στον κάμπο βασιλεύει·
Λαλεί πουλί, παίρνει σπυρί, κι η μάνα το ζηλεύει.
Tα μάτια η πείνα εμαύρισε· στα μάτια η μάνα μνέει·
Στέκει ο Σουλιώτης ο καλός παράμερα και κλαίει:
«Έρμο τουφέκι σκοτεινό, τί σ’ έχω γώ στο χέρι;
Oπού συ μου’ γινες βαρύ κι’ ο Aγαρηνός το ξέρει.»
                                 2ο

Διαγνωστικό τεστ Α΄ Λυκείου




ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΤΕΣΤ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ

ΤΜΗΜΑ:
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ:

Διασκευασμένα αποσπάσματα από το «Παπαλάνγκι».
( Παπαλάνγκι: Ο λευκός, ο ξένος, ο Ευρωπαίος, ο σύγχρονος άνθρωπος.
Λόγια του φύλαρχου Τουιάβιι, από το νησί Τιαβέα-Σαμόα, μετά από ένα ταξίδι του στην Ευρώπη στις αρχές του 20ου αιώνα, που τα κατέγραψε ένας ιεραπόστολος.)

Διαρθρωτικές λέξεις και ανάπτυξη με αιτιολόγηση





Συνοχή - Συνεκτικότητα παραγράφων και κειμένων

Ο όρος συνοχή υποδηλώνει τη μορφική σύνδεση προτάσεων, περιόδων ή παραγράφων και επιτυγχάνεται:
με τη χρήση διαρθρωτικών λέξεων  με την επανάληψη σημαντικής λέξης ή φράσης  μέσω αντωνυμιών, κυρίως δεικτικών
Με τις διαρθρωτικές λέξεις συνήθως δηλώνεται:

Διαγώνισμα Α΄ Λυκείου "γλωσσομάθεια"




ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΤΑΞΗ: Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ:
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ:
ΚΕΙΜΕΝΟ Α΄
Οι Έλληνες γλωσσομαθείς στρέφουν την προσοχή τους σε νέες γλώσσες
            Γλώσσες όπως τα ρωσικά και τα βουλγαρικά ανεβαίνουν σταθερά στις προτιμήσεις των Ελλήνων, ιδίως αυτών που ασχολούνται με τον τουρισμό και το εμπόριο. «Η Ρωσία είναι ένας εμπορικός κολοσσός που διατηρεί στενές σχέσεις με τη χώρα μας, ενώ οι συναλλαγές με τη Βουλγαρία- ιδίως μετά την είσοδό της στην Ευρωπαϊκή Ένωση - είναι ζωτικό κομμάτι της οικονομίας μας. «Είναι κρίμα που τόσο λίγοι το αντιλαμβάνονται» αναφέρει η κυρία Νατάσα Αθανασιάδου. «Είναι υπέροχο να μπορείς να διαβάζεις Ντοστογέφσκι από το πρωτότυπο!» σχολιάζει με ενθουσιασμό η κυρία Αθανασιάδου.                                                  Την ίδια στιγμή μια πρώην παραγκωνισμένη ξένη γλώσσα (η οποία, ωστόσο, έχει αφήσει πλούσιες επιρροές στα ελληνικά) αποκτά όλο και περισσότερους Έλληνες μαθητές. Ο λόγος για τα τουρκικά, τη γλώσσα των γειτόνων με τους οποίους διατηρούμε τη γνωστή σχέση μίσους- αγάπης, χωρίς ωστόσο να τους γνωρίζουμε πραγματικά. «Μαθαίνοντας τουρκικά γνώρισα εκ των έσω τον τουρκικό πολιτισμό, τα τραγούδια τους, τον κινηματογράφο τους, ενώ ταξίδεψα πολλές φορές και στην Τουρκία και την αγάπησα. Μάλιστα η εξοικείωσή μου με τα τουρκικά ήταν τέτοια που όταν βρέθηκα στη Γαλλία για σπουδές έκανα πάρα πολλούς Τούρκους φίλους και κατέληξα να μιλάω... περισσότερο τουρκικά από γαλλικά!» σχολιάζει η κυρία Σάρα Γκιάτα.
ΕΛΛΗ ΙΣΜΑΗΛΙΔΟΥ